Algemene voorwaarden

Artikel 1. DEFINITIES
1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten van koop/verkoop van zaken en/of van opdrachten, onderhoudscontracten, storingscontracten, leasecontracten, servicecontracten en overige diensten door MKB-TEL, hierna genoemd; MKB-TEL De algemene voorwaarden worden op verzoek gratis toegezonden en zijn terug te vinden op onze site www.mkb-tel.nl/algemene-voorwaarden;
1.2. Aanvullingen of afwijkingen van deze voorwaarden moeten schriftelijk overeengekomen worden en gelden alleen voor die overeenkomst waarvoor ze gemaakt zijn;
1.3. Andersluidende algemene voorwaarden, daaronder begrepen de (inkoop)voorwaarden van de wederpartij, worden door MKB-TEL niet geaccepteerd, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen en door MKB-TEL is bevestigd;

Artikel 2. ALGEMEEN
2.1. De gedrag- en beroepsregels van MKB-TEL maken deel uit van deze algemene voorwaarden. De wederpartij verklaart de daaruit voortvloeiende verplichtingen steeds te zullen respecteren;
2.2. Alle aanbiedingen zijn geheel vrijblijvend en hebben een geldigheidsduur van 14 dagen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Een aanbieding die een termijn bevat kan door MKB-TEL desondanks worden herroepen, zelfs na ontvangst van de order, mits binnen 5 werkdagen na ontvangst van die order;
2.3. In prijscouranten, offertes en in andere documenten vermelde prijzen, hoeveelheden, gewichten, maten, e.d. zijn uitsluitend informatief. Zij hebben het karakter van een benaderende aanduiding en binden MKB-TEL niet; 2.4. De offerte omvat een omschrijving van de te verrichten werkzaamheden en te leveren materialen die voldoende gedetailleerd is om een goede beoordeling van het aanbod door de wederpartij mogelijk te maken. Het aanbod aan de wederpartij geeft inzicht in de prijs en of er sprake is van een vaste aanneemsom of dat het werk op regiebasis zal geschieden;
Aangenomen werk: Het verrichten van werkzaamheden, welke tussen wederpartij en MKB-TEL zijn overeengekomen tegen een van te voren vastgesteld totaalbedrag;
Regiewerk: Een vooraf overeengekomen vergoeding voor het verrichten van diensten gedurende de tijd van één uur door één persoon. Aan de wederpartij wordt het totale aantal uren in rekening gebracht dat men voor hem/haar werkzaam is geweest, met inbegrip van de tijd voor verplaatsing naar en van het werk en exclusief materialen.
2.5. In de schriftelijke offerte wordt verder aangegeven de plaats en een omschrijving van het werk;

Artikel 3. OVEREENKOMSTEN
3.1. Een overeenkomst wordt eerst geacht rechtsgeldig tot stand te zijn gekomen nadat MKB-TEL de opdracht schriftelijk heeft bevestigd dan wel met de uitvoering van de opdracht is begonnen. De inhoud van de overeenkomst wordt bepaald door de offerte en/of opdrachtbevestiging van MKB-TEL en deze algemene voorwaarden;
3.2. Indien – nadat de opdracht is verstrekt – gedurende de uitvoering de wederpartij additionele wensen heeft die niet in de opdracht zijn opgenomen, dan worden deze aanvullende werkzaamheden op basis van het vast uurtarief – naast de overeengekomen hoofdsom – in rekening gebracht, tenzij anders is overeengekomen. De oorspronkelijk overeengekomen datum van oplevering komt door een wijziging te vervallen;
3.3. Eventuele, buiten de opdracht vallende, aanvullende werkzaamheden en materialen zullen door MKB-TEL als meerwerk worden gefactureerd voor het op dat moment geldende uurloon en/of kosten materialen;

Artikel 4. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
4.1. MKB-TEL zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand van de wetenschap. Voor zover noodzakelijk zal MKB-TEL de wederpartij tussentijds op de hoogte houden van de voortgang van de werkzaamheden. De wederpartij zorgt ervoor dat MKB-TEL tijdig kan beschikken over:
a. De voor de opzet van het werk benodigde gegevens en goedkeuringen (zoals vergunningen, ontheffingen en beschikkingen);
b. (Toegang tot) het gebouw waar het werk moet worden uitgevoerd (werklocatie). De werklocatie dient bij aanvang werkklaar en schoon te zijn.
Tevens dient wederpartij ervoor te zorgen dat:
c. Alle noodzakelijke veiligheid- en voorzorgsmaatregelen zijn genomen en worden gehandhaafd teneinde in het kader van de montage /
installatie aan de toepasselijke overheidsvoorschriften te voldoen;
4.2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft MKB-TEL het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden zonder dit (vooraf) te melden aan de wederpartij;
4.3. De wederpartij draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan MKB-TEL aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de wederpartij redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan MKB-TEL worden verstrekt;
4.4. Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd kan MKB-TEL de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de wederpartij de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd. Bij het uitblijven van een opeisbare betaling zijdens de wederpartij is MKB-TEL gerechtigd de aanvang van de vervolgwerkzaamheden opschorten;

Artikel 5. LEVERTIJD, LEVERING
5.1. De in de opdrachtbevestiging genoemde c.q. overeengekomen (op)levering geldt niet als fatale termijn en worden slechts bij benadering aangegeven, ook niet indien deze door wederpartij uitdrukkelijk is aanvaard. Bij niet tijdige (op)levering is MKB-TEL dan ook eerst na schriftelijke ingebrekestelling in verzuim;
5.2. De genoemde c.q. overeengekomen datum van (op)levering wordt in ieder geval, maar niet uitsluitend, automatisch verlengd met de
periode(n) gedurende welke:
– er sprake is van vertraging in de fabricage en/of verzending en/of vervaardiging en/of van enige andere de uitvoering tijdelijk verhinderende omstandigheid, ongeacht of dit MKB-TEL kan worden toegerekend;
– wederpartij jegens MKB-TEL tekortschiet of er gegronde vrees bestaat dat hij daar in tekort zal schieten, ongeacht of de redenen daarvoor gegrond zijn of niet;
– wederpartij MKB-TEL niet in staat stelt de overeenkomst uit te voeren. Deze situatie doet zich onder meer voor indien de wederpartij in gebreke blijft de plaats van aflevering mee te delen of voor de uitvoering benodigde gegevens, zaken of faciliteiten ter beschikking te stellen;

Artikel 6. PRIJZEN
6.1. Alle prijsopgaven en de prijzen die MKB-TEL in rekening brengt, zijn de op het moment van de aanbieding c.q. van het tot stand komen van de overeenkomst geldende prijzen en exclusief BTW, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen;
6.2. Indien na het sluiten van de overeenkomst de prijzen van materialen, belastingen en/of andere factoren die de prijs van de goederen en/of diensten mede bepalen, een wijziging ondergaan, is MKB-TEL gerechtigd deze prijswijzigingen door te voeren. Prijswijzigingen van meer dan 10% geven wederpartij het recht om de overeenkomst te ontbinden, mits dit schriftelijk en binnen 7 dagen na ontvangst van de desbetreffende mededeling gebeurt. Een ontbinding als voormeld geeft wederpartij geen recht op vergoeding van enigerlei schade;
6.3. MKB-TEL is gerechtigd de tarieven die voor de diensten gelden, jaarlijks te verhogen, op basis van het prijsindexcijfer voor de gezinsconsumptie, gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (1997 =100). De tarieven en de jaarlijkse verhoging ervan kunnen door MKB-TEL ook worden aangepast conform de toekomstige wet- en regelgeving in verband met de Europese Munt Unie.

Artikel 7. BETALING
7.1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Mochten andere betalingscondities zijn overeengekomen, dan blijken deze uit de factuur en zijn de condities tevens vastgelegd in de overeenkomst van aanneming;
7.2. Facturatie kan geschieden op basis van voorschotfacturen (50% bij opdracht), eventueel met tussenfactu(u)r(en) en een eindfactuur zulks afhankelijk van de hoogte van de order en enkel in overleg;
7.3. De hoogte van het voorschot, zijnde de aanloopkosten, wordt voor aanvang van de werkzaamheden overeengekomen en bestaat uit de kosten voor het te leveren materiaal en een gedeelte van het arbeidsloon;
7.4. De wederpartij is in verzuim na verloop van de in lid 1 van dit artikel genoemde betalingstermijn zonder dat daartoe een ingebrekestelling is vereist, ongeacht of de overschrijding daarvan wederpartij al dan niet kan worden toegerekend;
7.5. Onverminderd de hem verder toekomende rechten, is MKB-TEL alsdan bevoegd een rente te berekenen over het openstaande bedrag van 1.5% per maand of een gedeelte van een maand, vanaf de betreffende vervaldag;

Artikel 8. ANNULERING
In geval van annulering door wederpartij nadat de schriftelijke opdracht aan MKB-TEL is verstrekt en voor aanvang van de uitvoering van de overeenkomst, zijn alle door MKB-TEL ter zake van de opdracht gemaaktekosten alsmede de gederfde winst onmiddellijk opeisbaar met een minimum van 10% van de hoofdsom, alles voor zoveel nodig te vermeerderen met eventuele door MKB-TEL ten gevolge van de annulering geleden schade;

Artikel 9. EIGENDOMSVOORBEHOUD
9.1. Alle door MKB-TEL geleverde zaken en materialen, daaronder eventueel mede begrepen ontwerpen, schetsen, tekeningen, enz., blijven eigendom van MKB-TEL totdat de wederpartij alle verplichtingen uit de overeenkomsten is nagekomen;
9.2. De wederpartij is niet bevoegd de onder het eigendoms-voorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren;
9.3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendoms-voorbehoud geleverde zaken danwel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is wederpartij verplicht MKB-TEL zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen;
9.4. De wederpartij verplicht zich de onder eigendoms-voorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffing- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering bij opdracht aan MKB-TEL te verstrekken;
9.5. Door MKB-TEL geleverde zaken, die krachtens het onder 1. van dit artikel bepaalde onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen slechts in het kader van een normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht en nimmer als betaalmiddel worden gebruikt zoals verpanding;
9.6. Voor het geval dat MKB-TEL zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de wederpartij reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming aan MKB-TEL of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van MKB-TEL zich bevinden en die zaken mede terug te nemen;

Artikel 10. RECLAMES EN GARANTIE
10.1. MKB-TEL garandeert dat alle door MKB-TEL geleverde en door derden gefabriceerde producten de fabrieksgarantie geldt zoals verleend door de desbetreffende fabrikant c.q. leverancier. MKB-TEL garandeert dat alle zaken geschikt en wettelijk toelaatbaar zijn voor het doel waarvoor zij zijn bestemd, dat zij conform de overeengekomen specificaties zijn, en dat deze zaken vrij van materiaal- en fabricage gebreken zijn;
10.2. Met inachtneming van hetgeen elders in deze voorwaarden is bepaald, staat MKB-TEL in voor de deugdelijkheid alsmede de kwaliteit van de door zijn uitgevoerde werkzaamheden c.q. het gebruikte en/of geleverde materiaal, gedurende 1 jaar na oplevering. Deze garantiebepaling geldt eveneens voor verborgen gebreken, doch alleen wanneer zulke gebreken uitsluitend of overwegend het gevolg zijn van een onjuistheid in het ontwerp en/of uitvoering van het karwei door MKB-TEL dan wel tengevolge van gebrekkige afwerking of gebruik van slecht materiaal. Indien geleverd materiaal niet voldoet aan de in het normale verkeer daaraan te stellen eisen, zal MKB-TEL de, als gevolg daarvan, ontstane gebreken kosteloos herstellen, vervangen of aan de wederpartij vergoeden, zulks ter keuze van MKB-TEL;
10.3. De garantieverplichting vervalt bij onoordeelkundig gebruik, onjuiste behandeling en wanneer de technische aanwijzingen betreffende het gebruik niet in acht worden genomen;
10.4. Klachten over de verrichtte werkzaamheden dienen door de wederpartij binnen 8 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan MKB-TEL. Na het verstrijken van deze termijn worden reclames niet meer in behandeling genomen. De klacht dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat MKB-TEL in staat is adequaat te reageren. MKB-TEL zal de wederpartij binnen 18 werkdagen na de ontvangst van de klacht schriftelijk op de hoogte brengen van de gegronde, dan wel ongegronde bevinding;
10.5. Indien een klacht gegrond is, zal MKB-TEL de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de wederpartij aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de wederpartij schriftelijk kenbaar te worden gemaakt;
10.6. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal MKB-TEL te hare keuze respectievelijk andere werkzaamheden verrichten dan wel een prijsreductie verlenen;
10.7. Reclame is niet mogelijk indien:
– de geleverde zaken een of meer onvolkomenheden c.q. afwijkingen vertonen die vallen binnen een redelijke tolerantie;
– de geleverde zaken voor een ander doel zijn gebruikt dan waarvoor zij normaliter zijn bestemd of op onoordeelkundige wijze zijn gebruikt, opgeslagen of vervoerd;
– de schade is veroorzaakt door nalatigheid van wederpartij of doordat wederpartij in strijd heeft gehandeld met instructies, aanwijzingen en adviezen van MKB-TEL;
– wederpartij niet aan zijn verplichtingen jegens MKB-TEL (zowel financieel als anderszins) heeft voldaan;
– zonder schriftelijke toestemming van MKB-TEL door derden werkzaamheden aan het uitgevoerde werk zijn verricht;

Artikel 11. OPSCHORTING EN ONTBINDING
11.1. MKB-TEL is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:
– wederpartij de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt;
– na het sluiten van de overeenkomst MKB-TEL ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de wederpartij de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond bestaat te vrezen dat de wederpartij slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt;
– wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeen komst en deze uitblijft of onvoldoende is;
11.2. Voorts is MKB-TEL bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid
niet mag worden verwacht;
11.3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van MKB-TEL op de wederpartij onmiddellijk opeisbaar. Indien MKB-TEL de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst;
11.4. MKB-TEL behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen;

Artikel 12. KEURING EN RISICO-OVERGANG
12.1. De werkzaamheden worden voor oplevering door MKB-TEL gecontroleerd. Wederpartij heeft – voor eigen rekening – het recht de zaken voor de oplevering te laten keuren door derden;
12.2. Het risico van verlies of beschadiging van de zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op wederpartij over op het moment waarop deze aan wederpartij juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van wederpartij of van een door wederpartij aan te wijzen derden worden gebracht;

Artikel 13. OPNEMING EN GOEDKEURING
13.1. Opneming geschiedt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 5 dagen na de hiervoor bedoelde dag. De opneming vindt plaats door wederpartij in aanwezigheid van MKB-TEL en strekt ertoe, te constateren of MKB-TEL aan zijn verplichtingen uit hoofde van de overeen komst heeft voldaan;
13.2. Nadat het werk door MKB-TEL is opgeleverd, wordt door wederpartij aan MKB-TEL binnen 5 dagen schriftelijk medegedeeld of het werk al dan niet is goedgekeurd, in het eerste geval met vermelding van de eventueel aanwezige kleine gebreken, in het laatste geval met vermeld ing van de gebreken, die de reden voor onthouding van de goedkeuring zijn. Wordt het werk goedgekeurd, dan dient wederpartij voor akkoord te tekenen;
13.3. Het werk wordt tevens geacht te zijn goedgekeurd indien en voor zover het in gebruik wordt genomen. De dag van ingebruikneming van het werk of een gedeelte daarvan geldt als dag van goedkeuring van het werk of van het desbetreffende gedeelte;
13.4. Kleine gebreken, welke in de onderhoudstermijn kunnen worden hersteld, zijn geen reden tot onthouding van goedkeuring, mits zij een eventuele ingebruikneming niet in de weg staan;

Artikel 14. AANSPRAKELIJKHEID
14.1. MKB-TEL is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat MKB-TEL is uitgegaan van door de wederpartij verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens;
14.2. MKB-TEL is niet aansprakelijk voor schade ontstaan als gevolg van enige tekortkoming in de nakoming van zijn verbintenis(sen) jegens wederpartij, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van MKB-TEL of leidinggevende ondergeschikten;
14.3. Indien MKB-TEL aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld;
14.4. Indien MKB-TEL aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal gelijk aan het declaratiebedrag, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, althans tot maximaal EURO 2.500,00 (Zegge: vijfentwitighonderd euro). De aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag van de door de assuradeur van MKB-TEL in het voorkomende geval te verstrekken uitkering;
14.5. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
– de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
– de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van MKB-TEL aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan MKB-TEL toegerekend kunnen worden;
– de redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover wederpartij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden;
14.6. MKB-TEL is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie;

Artikel 15. OVERMACHT
15.1. Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen, voor hun rekening komt;
15.2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop MKB-TEL geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor MKB-TEL niet in staat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van MKB-TEL worden daaronder begrepen;
15.3. MKB-TEL heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat MKB-TEL zijn verplichtingen had moeten nakomen;
15.4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode
langer duurt dan 2 maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij;
15.5. Voor zover MKB-TEL ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is MKB-TEL gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te declareren. Wederpartij is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst;

Artikel 16. PARTIELE NIETIGHEID
Indien één of meer bepalingen uit deze overeenkomst met wederpartij niet of niet geheel rechtsgeldig zijn, blijven de overige bepalingen volledig in stand. In plaats van de ongeldige bepalingen geldt een passende regeling, die de bedoeling van partijen en het door hen nagestreefde economisch resultaat op juridisch effectieve wijze zo dicht mogelijk benadert;

Artikel 17. PLAATS VAN NAKOMING, TOEPASSELIJK RECHT, BEVOEGDE RECHTER
17.1. De vestigingsplaats van MKB-TEL is de plaats waar wederpartij aan zijn verplichtingen jegens MKB-TEL moet voldoen, tenzij dwingende bepalingen zich daartegen verzetten;
17.2. Op alle aanbiedingen en overeenkomsten van MKB-TEL is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing;
17.3. Alle geschillen, die ontstaan naar aanleiding van de tussen wederpartij en MKB-TEL gesloten overeenkomst danwel van nadere overeenkomsten, die daarvan het gevolg mochten zijn, zullen worden beslecht door de daartoe bevoegde rechter;

Artikel 18. NADERE BEPALINGEN INZAKE ONDERHOUD EN SERVICE
18.1. Servicecontract: de overeenkomst die MKB-TEL verplicht tot het verlenen van service tijdens de contractsperiode;
18.2. Preventief: het verrichten van inspectie / controle in overeenstemming met de voorschriften, zoals het controleren van de telefooninstallatie op goede werking, controleren, uittesten en doormeten van de telefooninstallatie. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd onder normale werktijd;
18.3. Veel telefooncentrales zijn geschikt voor beheer op afstand. Dit betekent dat veel wijzigingen en onderhoud kan gebeuren op afstand;
18.4. Correctief: het opheffen van storingen en het uitvoeren van reparaties aan zaken. Deze werkzaamheden vallen buiten het servicecontract;

Artikel 19. UITSLUITINGEN
19.1. Onder het servicecontract vallen in ieder geval niet het verrichten van werkzaamheden i.v.m.:
a. onjuist of onoordeelkundig gebruik van de installatie of gebruik voor andere doeleinden dan waarvoor bestemt;
b. een ongeval of andere oorzaken of invloeden van buitenaf;
c. wijzigen of verplaatsen van de telefooninstallatie en/of het uitvoeren van het onderhoud door derden;
d. invoering van nieuwe wettelijke maatregelen van overheidswege;
e. slijtage ten gevolge van verwering door invloeden van buitenaf;
f. redelijkerwijs onmogelijkheid van herstel van de telefooninstallatie of bij onvoldoende capaciteit voor het doel waarvoor de installatie wordt gebruikt.

Enkele klanten waar wij voor mogen werken

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen, of wilt u meer informatie? Stel hier uw vraag